Media Azi

Media AziMedia Azi este o resursă multifuncţională destinată în primul rând jurnaliştilor şi comunităţii mass-media, iar într-al doilea rând oricărui utilizator interesat de domeniul media. Lansând acest proect, ne-am dorit să depăşim nivelul de simplu website al unei instituţii. Aşa că am gândit Media Azi ca pe o platformă ce înglobează informaţii exhaustive despre Centrul pentru Jurnalism Independent, în combinaţie cu suportul informativ al unui portal de ştiri şi cu posibilităţile de interacţiune, instrumentele şi resursele specifice unei reţele profesionale.

Cu un flux constant de ştiri despre presă, atât cea din Moldova, cât şi de peste hotare, completate de interviuri şi articole analitice, ne propunem să creăm un mediu informaţional suficient pentru oricine vrea să cunoască ultimele actualităţi din presa din Moldova şi să-şi formeze o opinie argumentată.

La nivel de funcţionalitate, jurnaliştii vor putea semnala cazurile de abuz din partea autorităţilor, dar şi să găsească eventuale subiecte semnalate de publicul larg. Declaraţiile emise de organizaţiile de media vor fi disponibile online pentru semnare, iar petiţiile vor putea fi semnate de toţi utilizatorii printr-un simplu click utilizând profilul de Facebook sau prin înregistrare pe site.

Nu vor lipsi nici componentele cheie ale documentării jurnalistice, cum ar fi studiile de audienţă, cercetările sau monitorizările de conţinut, disponibile atât în rubrica Publicaţii din meniul CJI, cât şi în subiectele publicate la modul curent în rubrica În Media. Partea utilă a resursei se va regăsi constant în fiecare secţiune a site-ului, fie că este vorba de oferte de angajare, seminare sau burse, compendiu de legi şi norme deontologice relevante sau quiz-uri prin care jurnaliştii îşi pot testa cunoştinţele.

La limita dintre tragic şi comic, rubrica Inamicul Presei va încerca să atragă atenţia actorilor politici şi persoanelor publice care atentează la libertatea presei, că derapajele antidemocratice vor fi supuse veto-ului public. De cealaltă parte, şi presa care comite gafe la capitolul profesionalism va fi taxată – atât de noi, cât şi de consumatorii media, care vor putea să semnaleze cazurile găsite în presă.