Ştiri

  • Pe sfârșit de iarnă a pornit la drum tradiționala Caravană a Admiterii. Primii care au aflat despre condițiile de studii la ȘSAJ, dar și despre șansele care se deschid în fața absolvenților școlii, au fost studenții de la Universitatea de Stat din Comrat. Ulterior, Caravana a ajuns și la Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți.

  • Jurnalismul economic a devenit unul dintre cele mai importante domenii ale mass-media, iată de ce informația care este transmisă de reporteri publicului trebuie să fie cât mai clară și pe înțelesul tuturor. Cum se scrie simplu, cum se „citesc” și apoi se comunică în mod corect cifrele studenții ȘSAJ au aflat în cadrul primului curs de specialitate din acest an - Jurnalismul economic.

  • Cum lansăm și administrăm un ziar, un post de radio sau o televiziune. Cum elaborăm un plan de afaceri sau o cerere de grant? Sunt temele care, timp de șapte zile, au fost abordate în cadrul cursului Managementul mass-media.

  • Epoca informației digitale se dezvoltă cu pași rapizi. Ce a fost important ieri nu mai prezintă interes azi, iar consumatorul de media devine din ce în ce mai pretențios. Nici tehnologiile informaționale nu stau pe loc. Zi de zi apar tot mai multe instrumente ce le oferă jurnaliștilor posibilitatea de a transmite mesajul într-un mod cât mai interesant, captivant și atractiv pentru public. Cum să scriem corect pentru online și cum atragem cât mai multe vizualizări?

  • Cât de credibilă și obiectivă este presa din Republica Moldova, ce posibilități au tinerii jurnaliști și ce trebuie să facem pentru a îmbunătăți situația mass-media de la noi? Sunt câteva dintre temele pe care studenții ȘSAJ le-au abordat azi în cadrul unui nou Club de discuții, al cărui invitat a fost Jonathan (Jed) Wolfington, responsabil pentru relația cu presa din cadrul Ambasadei SUA.

  • Cititorul modern devine din ce în ce mai atras de presa online, aici informația fiind și rapidă, și - de cele mai multe ori - gratuită. Cu toate acestea, există încă nostalgici ai presei scrise, care continuă să cumpere și să citească ziarul tradițional. Cum să menținem atenția acestei categorii de consumatori de presă? Cum să facem un ziar sau o revistă mai atractive? Și cum să folosim designul de ziar la noile tendințe media, cum ar fi foarte popularele, în ultimul timp, infografice?

  • Publicăm sau nu o fotografie în care apar copii abuzați, victime ale unui accident rutier sau persoane decedate? Folosim sau nu în articole un limbaj licențios și denigrator? Avem sau nu dreptul să discriminăm persoanele pe criterii de gen, vârstă, etnie, religie, stare socială sau orientare sexuală? La aceste și multe alte întrebări, care vizează etica și deontologia jurnalistului, discipolii ȘSAJ au răspuns în cadrul cursului Etica și Diversitatea mass-media.

  • Ideea echipei „Oameni și Kilometri” a fost desemnată drept cel mai inovator, dar şi cel mai practic proiect media, realizat de absolvenții Școlii de Studii Avansate în Jurnalism (ŞSAJ). Premiul oferit, în valoare de 750 de euro, va contribui la consolidarea spațiului media independent din Republica Moldova.

  • Absolventul promoției 2015-2016 a Școlii de Studii Avansate în Jurnalism, Iurii Botnarenco, a fost desemnat „Speranța anului 2016”. Premiul i-a fost oferit vineri, 16 decembrie, în cadrul Galei anuale a Presei.

  • Jurnalism TV este unul dintre cele mai complicate, dar și mai captivante cursuri care se țin la Școala de Studii Avansate în Jurnalism. Sunt patru săptămâni în care studenții învăță să fie și reporter, și cameraman, și editor sau producător. Accentul este pus pe exercițiul practic, pe însușirea limbajului de televiziune și a tehnicilor de producere a știrilor și reportajelor TV. Iar reușita depinde de capacitatea de lucra în echipă și de respectarea deadline-ului.