Media Management
Cu o durată de 6 luni (octombrie-martie), programul Media Management include șase cursuri și se adresează profesioniștilor (managerilor de redacții) sau aspiranților la conducerea unei redacții sau instituții de presă.
Scopul este să-ți ofere în scurt timp un pachet de cunoștințe esențiale pentru ca să înfrunți provocările în domeniu și să privești redacția inclusiv ca pe o afacere.
Limba de predare: română (se pot înscrie și vorbitorii de alte limbi care înțeleg limba română).
Metoda de predare - învățare experențială (learning by doing).
Vezi aici Ghidul pentru întregul program
Media Management COOLtivă lideri de redacții!
Programa de cursuri
oferă competențe necesare pentru a implementa strategii inovatoare astfel încât instituția media să rămână atractivă și să evolueze din punct de vedere antreprenorial.
La finalul cursului vei ști:
- Leadership vs. Management - cum să îmbini aceste două concepte esențiale pentru a conduce echipa spre succes;
- strategii aplicabile în media – acces la noi modele de business și instrumente de analiză pentru a-ți dezvolta propria strategie;
- studii de caz relevante și tactici care să facă redacția ta să fie adaptabilă la schimbările din
industrie, gestionând riscuri;
- cum să evaluezi piața și nevoile publicului pentru a dezvolta conținut și formate noi;
- cum să efectuezi și de ce este necesară analiza strategică externă și internă.
Instructoarea Irina Ghelbur este o promotoare a inovației, cu o experiență de peste șapte ani în managementul companiei care dezvoltă platforma media online agora.md și care a avut în portofoliu și alte platforme media. De asemenea, Irina a dedicat mai mult de 10 ani domeniilor comunicare și marketing în companii de telecom, bancare și retail.
În marketing, comunicarea este cheia care deschide uși și construiește branduri puternice. De la identificarea publicului țintă și dezvoltarea de produse media corespunzătoare nevilor lor și până la distribuție, promovare, vânzări și consolidarea brandului, acest curs îți oferă abilitățile necesare pentru a evolua în domeniul media.
La finalul cursului vei putea:
- să dezvolți strategii moderne în marketing și comunicare;
- să folosești mixul de marketing - setul de instrumente cunoscut și sub denumirea de cele patru P-uri (produs, preț, piață, promovare);
- să cunoști modalități de cercetare a pieței pentru identificarea publicul țintă;
- să faci față provocărilor din era digitală, adaptându-ți strategiile la noile tehnologii și tendințe;
- să ai o viziune antreprenorială pentru promovarea instituției media.
Instructoarea Viorica Tudos are o o experiență de 18 ani în domeniu și o educație în
Relații Publice, Marketing Online și CIM Marketing Profesional la Oxford College of Marketing. Activează, în ultimii doi ani, în sectorul non-profit și gestionează proiecte privind îmbunătățirea guvernanței locale, implicarea cetățenilor și dialogul cu autoritățile locale. De asemenea, contribuie la proiectele implementate în Parteneriatul Estic din cadrul Asociației Europene pentru Guvernare Locală (ALDA).
Fiecare manager media își dorește o echipă unită, creativă și proactivă, capabilă să atingă rezultatele dorite. Gestionarea oamenilor, adică a resurselor umane. Iată începutul.
Cursul oferă acces la un set de practici și instrumente eficiente de gestiune a personalului din cadrul organizației, cu scopul asigurării realizării strategiei organizației prin valorificarea contribuției și talentelor fiecărui angajat.
Cursul te ajută:
- să înțelegi rolul resurselor umane în succesul unei redacții;
- să știi cum să motivezi angajații prin metode inovatoare, fără să recurgi la soluții financiare;
- să gestionezi conflicte, situații de stres și să creezi un mediu de lucru echilibrat;
- să-ți regândești strategia de management și să aduci redacția la potențialul maxim;
- să îmbunătățești comunicarea și eficiența redacției;
- să dezvolți abilități de coaching și delegare, care să stimuleze performanța și creșterea personală a fiecărui membru din echipă.
Instructoarea Marina Covalciuc este consultantă și practiciană în domeniul HR cu peste 10 ani de experiență managerială și în calitate de formatoare pentru organizații non- guvernamentale și corporative. Este masterandă în Leadership and Management in International Contexts (Suedia) și în proces de obținere a certificării internaționale în HR prin Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD).
Cursul te va ghida pentru ca să-ți adaptezi strategiile la provocările pieței locale, să menții transparența financiară și să construiești o bază solidă pe termen lung.
La finalul cursului, vei avea competențe despre:
- analiza situației financiare – gestionarea eficientă a fluxului de numerar, înțelegerea activelor și pasivelor, optimizarea resurselor redacției;
- indicatori financiari – interpretarea corectă a indicatorilor cheie pentru a lua decizii strategice și a maximiza rentabilitatea;
- diversificarea veniturilor – dezvoltarea surselor alternative de venit: de la sponsorizări și publicitate până la vânzări de conținut;
- strategii de reducere a costurilor – metode inovatoare pentru optimizarea cheltuielilor și dezvoltarea unei redacții sustenabile.
Instructoarea Sorina Bodiu are peste 14 ani de experiență în contabilitate și management financiar și este pasionată de dezvoltarea conceptului de inteligență financiară. Își dorește să contribuie la schimbarea abordării în gestionarea finanțelor prin educație și practici inovatoare. Este manageră financiară la Asociația Promo-LEX din Republica Moldova, unde coordonează raportarea financiară, bugetarea și gestionarea fluxurilor de numerar.
Cursul te ajută să afli informații noi despre prioritizarea inițiativelor și gestionarea proiectele media,
La finalul cursului, vei ști:
- principii esențiale de management al proiectelor media;
- să evaluezi necesitățile organizației și să identifici inițiativele relevante;
- să planifici și să gestionezi eficient programele media;
- să măsori impactul și să-l raportezi;
- să „prelungești viața” proiectelor media și să abordezi în orice program principiul sustenabilității.
Instructoarea Oxana Iuteș este jurnalistă premiată, cu peste 20 de ani de experiență în managementul proiectelor, în televiziune și radio, în educație media și consultanță în comunicare. Certificată în cadrul diverselor programe de dezvoltare managerială și media, Oxana Iuteș te ajută să dobândești competențe esențiale în gestionarea proiectelor, planificarea resurselor și adaptarea la noile tendințe digitale.
se concentrează pe experiențe care să te învețe cum să transformi un proiect media într-o afacere. Dan Tăpălagă este unul dintre co-fondatorii G4media.ro, publicație online independentă de top din România, cu milioane de utilizatori unici lunar.
Lansată în 2018, publicația electronică G4media.ro s-a impus rapid pe piață ca o voce credibilă, recunoscută atât de mass-media din România, cât și de presa străină.
Echipa sa de jurnaliști, cu peste 20 de ani de experiență în domeniu, este specializată în politică internă și externă, economie, justiție și investigație.
Cariera lui Dan Tăpălagă a început în 1997 la Radio România Actualități și a continuat la Radio Europa Liberă și BBC. A condus departamentul politic la Evenimentul zilei (2002-2004), a fost redactor-șef adjunct la Cotidianul (2004-2006) și șef al secției politice la România liberă. De asemenea, a fost director de dezvoltare editorială la Ziua de Cluj și editor coordonator la HotNews.ro. În perioada ianuarie-martie 2005, a fost consilier și purtător de cuvânt al fostului ministru al justiției, Monica Macovei, și bursier Freedom House.