Diana Guja: „Orice conținut, dacă nu este promovat, rămâne anonim”
Planificare, optimizare, titlu, conținut, editare și promovare - sunt câțiva pași importanți pe care trebuie să-i faci dacă vrei să-ți creezi un blog. Dar, ce este un blog? Dar un microblog? În ce constă succesul acestora și cum să ieși în evidență? Despre asta, dar și despre revoluția blogging-ului discipolii Școlii au discutat cu Diana Guja, comunicatoare, editorialistă la Agora.md și instructoarea cursului Blogging: de la Twitter la Wordpress. Cursul a durat două zile și a fost ultimul din Modulul 06: ONLINE.
Este blogul parte a mass-media? Dar o sursă de informare? Care este diferența dintre jurnalism și blogging? Dar bloggerii sunt sau nu sunt jurnaliști? Cu aceste întrebări și-a început cursul instructoarea. Diana Guja a ținut să sublinieze ideea că blogging-ul, ca și vlogging-ul, reprezintă două trenduri care s-au transformat în ultimii ani într-o adevărată industrie mediatică. Cu toate acestea, pentru a te menține pe albia de plutire, trebuie să fii mereu în pas cu noile tehnologii informaționale și să urmezi câțiva pași importanți. Care sunt aceștia?
Întâi de toate, trebuie să creăm un concept. După asta, alegem subiectul. „Gândiți-vă despre ce vreți să scrieți?”. Stabilim pe ce platformă vom crea blogul și scriem un titlu. „Acesta trebuie să sugereze mereu tematica blogului și, de aceea, trebuie ales cu atenție”, a subliniat instructoarea. Urmează să definim design-ul, publicul țintă, periodicitatea promovării conținutului și... începem să lucrăm, adică să creăm conținut. „Un blog nu poate exista fără un conținut bun. De calitatea textului depinde succesul sau insuccesul blogului sau a postării. În caz contrar, cititorii vor pleca în timp”, a conchis Diana Guja.
„Orice conținut dacă nu este promovat, rămâne anonim”. Cum să facem cunoscut conținutul nostru lumii întregi? Această întrebare a constituit tema ultimei părți ale cursului. Instructoarea a analizat cu studenții principalele aspecte ale promovării unui blog pe online. „Profitați din plin de oportunităţile de promovare pe care le oferă reţelele de socializare - de la Facebook la Instagram și YouTube. Gândiți-vă unde stau cel mai mult cititorii voștri și fiți acolo cu postări interesante. Promovați articolele cu cel mai mare succes şi trafic. Și, nu în ultimul rând, mențineți mereu site-ul actualizat”, a punctat Diana.
După ce au acumulat cunoștințe și abilități teoretice, cursanții le-au și aplicat în practică. Aceștia au lucrat atât individual, cât și în echipe, simțindu-se în postura de viitori bloggeri. Au ales nume de blog, au scris texte de prezentare, au discutat despre structură, conținut, design și au identificat canalele de promovare.