Ediția I a cursului Influencers Academy Moldova: 10 finaliste și 3 câștigătoare de granturi a câte 2.000 de euro
.png)
După două luni intense cu scriere de scenarii, brainstorming, glume și content original, pe 20 mai a avut loc etapa finală a primei ediții a cursului Influencers Academy Moldova – Râde-n față dezinformării!”, elaborat și organizat de Școala de Jurnalism din Moldova în parteneriat cu Institute for War and Peace Reporting (IWPR) și cu susținerea financiară a Guvernului Norvegiei.
Din cei peste 30 de participanți înscriși la curs, au fost selectați 20 dintre care 10 au ajuns în finală. Cursul a oferit instrumente practice pentru combaterea dezinformării prin video-uri scurte, cu mesaj, umor și strategii de content pentru impact.
Trei dintre finaliste au fost premiate cu granturi de câte 2.000 de euro pentru a-și continua activitatea de conținut pe rețelele sociale încât să combată dezinformarea cu zâmbetul pe buze.
„Nu m-am așteptat că voi câștiga, pentru că niciodată n-am câștigat la concursuri sau loterii. Acest premiu este și un angajament de a continua să combat dezinformarea. Mulțumesc Școala de Jurnalism din Moldova pentru instructorii și mentorii selectați care au fost perle adevărate”, a spus Sanda Boiarinova.
„Până acum am stat mai mult în spatele camerelor și ajutam alte tinere să-și realizeze conținutul lor. La începutul cursului veneam cu pansament pe un ochi, pentru că ochii mei sunt diferiți, și purtam pansamentul din frică, din rușine. Acum, la final, nu-l mai port. Sunt frumușică și fără frică. Cursul m-a făcut chiar să sar din zona de confort”, a subliniat, la rândul său, Anastasia Suslov.
„Încă nu-mi vine să cred că am câștigat. M-au ajutat foarte mult bazele jurnalismului studiate la Facultatea de Litere din Bălți și activitatea de 15 ani în jurnalism în presa locală, regională. Am avut o echipă minunată de instructori și mentori. Mulțumesc Școlii de Jurnalism pentru această experiență”, Ala Bugai.
Selecția finalistelor a fost realizată de un juriu care a ținut cont, în principal, de trei criterii: calitatea conținutului video, umorul și accentul pus pe combaterea dezinformării și știrilor false.
Lara Moraru, manageră de proiecte la IWPR: „Toate finalistele sunt vedetele zilei. V-ați focusat pe subiecte diverse și relevante.”
Elisoa Cinthya, creatoare de conținut: „Cine sunteți, ce valori aveți, ce mesaj aduceți - asta trebuie să iasă la suprafață. Mi-a plăcut ceea ce ați făcut. Eu am absolvit Facultatea de Litere și Științe Umane. Am făcut un pic și de jurnalism, și comunicare, și sociologie. Respectiv, prin aceste prisme am analizat video-urile din finală.”
Ina Grejdeanu, directoare de dezvoltare la Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI): „Mi-a plăcut mult că a fost prezent acel element de diversitate și temele abordate. Sunt minunate proiectele pe care le elaborează și organizează Școala de Jurnalism, proiecte de care este mare-mare nevoie, pentru persoanedin orice domeniu de activitate.”
De altfel, toate cele 10 finaliste au avut câte o poveste a sa despre rolul pe care l-a jucat acest curs.
„Aici chiar am învățat cum să râd în fața dezinformării. Am spart gheața și m-am filmat pentru prima dată. Acest curs m-a făcut să fiu mai vocală, mai curajoasă. În trecut, preferam să-mi expun părerile în scris pe social media. Printr-un video, cu umor, e mai interesant deja. Acum vreau să continui”, ne-a mărturisit Alina Antonov.
Lorelei Grigorița, activistă queer: „Aveam viziune, dar nu și strategie. Influencers Academy Moldova m-a învățat să construiesc conținut focusat pe impact. În doar două luni, pagina mea a crescut cu 1.500 de urmăritori, iar impactul – de la 100.000 la 600.000.”
Laura Rînja: „Cursul m-a scos dintr-o zonă de confort, chiar dacă sunt comunicatoare. Acum vreau să fac mai mult pe social media.”
Cursul Influencers Academy Moldova a fost ținut de o echipă de cinci instructori, profesioniști din jurnalism, storytelling, etica media, verificarea informației, content digital și strategii de content, stand up comedy (Alexandru Ghețan, Nadine Gogu, Alexandru Gurdila, Cristina Mișcoi și Petru Macovei).
Şcoala de Jurnalism din Moldova este singurul centru de educație non-formală și de formare continuă a adulților în domeniile jurnalismului și comunicării.