Managementul presei sau cum administrăm o afacere media de succes

Managementul presei sau cum administrăm o afacere media de succes

Cum lansăm și administrăm un ziar, un post de radio sau o televiziune. Cum elaborăm un plan de afaceri sau o cerere de grant? Sunt temele care, timp de șapte zile, au fost abordate în cadrul cursului Managementul mass-media. Împreună cu studenții au lucrat Lucia Bacalu-Jardan, directoare a ziarului regional „Expresul” din Ungheni; Adrian Petcu, șeful Redacției Actualități a Radio Moldova; Dorin Scobioală, director al Casei de producție „Cat Studio”, corespondent în Moldova pentru Reuters TV și Antena 3, și Ina Grejdeanu, ofițer pentru Dezvoltare Strategică la Centrul pentru Jurnalism Independent.

După mai multe cursuri practice, discipolii ȘSAJ au luat o pauză de la deadline-uri și s-au focusat pe idei de afaceri. Ei s-au întâlnit cu mai mulți manageri de presă și au discutat cu ei despre cum se conduce o afacere în domeniul mass-media. Fiecare dintre cei patru instructori le-a vorbit tinerilor despre segmentul media în care își desfășoară activitatea. De la Lucia Bacalu-Jardan studenții au aflat cum se administrează un ziar regional și cum sunt atrași cititorii. Cu Adrian Petcu ei au discutat despre grila de emisie, ordinea de plasare a evenimentelor într-un buletin de știri, bugetul și programul de lucru al unui reporter de radio.

Cel mai captivant, din punctul de vedere al studenților, a fost modulul dedicat managementului TV. Dorin Scobioală le-a explicat cum se calculează bugetul unei instituții media audiovizuale și de câți, aproximativ, bani este nevoie pentru a lansa un post de televiziune. Tot în cadrul cursului discipolii ȘSAJ au aflat cum se gestionează o echipă de reporteri, ce este formatul unui program, cât costă un minut de publicitate și cum se măsoară audiența unui post TV.

Despre secretele unui proiect media reușit, care să convingă donatorul, dar și despre ciclul de implementare a acestuia s-a vorbit în cadrul celui de-al patrulea modul - „Elaborarea proiectelor media”. Cu o experiență vastă în domeniul gestionării proiectelor, instructoarea Ina Grejdeanu le-a explicat studenților ce înseamnă cerere de finanțare, formular de aplicare, scop și obiectiv, beneficiari, monitorizare, evaluare și impact. În cadrul unui exercițiu practic studenții au învățat să calculeze bugetul necesar pentru implementarea unui proiect media.

Studenții ȘSAJ spun că după cursul „Managementul mass-media” au înțeles câtă muncă stă în spatele undelor radio, al unei pagini de ziar sau al unui post TV. „Am înțeles că pentru a administra o afacere media trebuie, înainte de toate, să ținem cont de publicul nostru, iar un proiect bine scris și argumentat ne poate ajuta să ne realizăm scopurile și obiectivele propuse”, a spus Nicolae Galaju.

Acest site folosește cookies

Am înțeles