Vlogul - un nou trend în mediul online sau cât timp durează succesul?
Vlogul este ultimul curs care încheie unul dintre cele mai complicate și complexe module: Video. Acesta a durat două zile și s-a axat pe informații despre apariția și dezvoltarea vlogului, aspectele care trebuie luate în calcul înainte de lansare și de promovare a unui vlog, dar și cum poți obține profit în urma creării de conținut în mediul online.
Pentru al doilea an consecutiv, împreună cu studenții a lucrat Dorin Galben, absolventul Școlii, promoția 2013-2014, jurnalist, autorul canalului de Youtube “GALBEN” și al interviurilor #fărăprotocol, moderatorul emisiunii “FREEDOM” la TV8.
Cursul a început cu o scurtă prezentare a conceptului de Vlog. Discipolii au aflat că vlogul este „un blog transpus sub forma unui video”, au notat care sunt avantajele, dar și dezavantajele platformelor de vlogging, cum să-și aleagă domeniul și subiectele pentru vlog, în ce constă crearea unei strategii și, nu în ultimul rând, au discutat despre cum trebuie și nu trebuie să fie un vlogger. „Ca să faci un vlog, trebuie să ai idei de conținut, gândire creativă și cunoștințe de producție și editare video de calitate. Investiți în echipamente de calitate”, a subliniat Dorin Galben.
Cui ne adresăm, cum vindem produsul și cum interacționăm cu audiența - au fost întrebările care au stârnit curiozitate din partea discipolilor. Aceștia au aflat că înainte de a crea un vlog trebuie, întâi de toate, să ne gândim la publicul căruia ne adresăm, apoi să creăm un plan de conținut și format vizual. „Gândiți-vă mereu la cei care vă privesc. Cine sunt ei? Ce interese au? Interacționați mereu cu publicul vostru și răspundeți la întrebările și comentariile lor. Țineți minte că dacă voi nu ați înțeles ce ați spus, nu va înțelege nici cel care vă urmărește și dacă vouă nu vă este interesant subiectul, nu-l veți interesa nici pe cel care vă privește”, a mai adăugat instructorul cursului.
Un alt subiect la fel de solicitat în cadrul cursului a fost modul în care creatorii de conținut se pot promova online, dar și cum aceștia ar putea monetiza conținutul creat de ei.