Magazine journalism sau cum o idee poate deveni revistă

Magazine journalism sau cum o idee poate deveni revistă

Prin ce se deosebește un ziar de o revistă, ce este un brand și cum se creează o revistă? Sunt întrebări la care studenții ȘSAJ au căutat răspunsul în cadrul cursului Magazine journalism (Jurnalismul de revistă). Cursul reprezintă o premieră pentru Școala de Studii Avansate în Jurnalism și a fost ținut de experta în comunicare Ludmila Andronic, președintă a Consiliului de Presă.

Cursul a durat trei zile, răstimp în care viitori jurnaliști au învățat ce este și, cel mai important, cum se „gândește” o revistă. Ludmila Andronic le-a povestit studenților care sunt particularitățile unei reviste, au discutat despre coperta care, în opinia instructoarei, este elementul ce „vinde” revista, dar și despre specificul muncii unui jurnalist care lucrează în redacția unei reviste. Momentul cel mai interesant al cursului a fost exercițiul practic. Studenții au lucrat la realizarea propriei reviste - de la idee, public-țintă, denumire, număr de pagini până la trimiterea la tipografie a acesteia. Exercițiul a fost unul foarte interesant și util.

Tinerii au simțit pe propria piele cum e să lucrezi într-o redacție și cât de importantă este comunicarea, dar și responsabilitatea fiecărui membru al echipei. „Ca redactor-șef am înțeles că în spatele unei coperte și a unei reviste stă o echipă întreagă de oameni care muncesc pentru cititorul său ”, ne-a mărturisit studentul Nicolae Galaju. Instructoarea cursului, Ludmila Andronic, a rămas impresionată de realizarea studenților ȘSAJ și a remarcat dăruirea cu care discipolii școlii au lucrat în timpul cursului. „Dacă veți lucra în continuare cu aceeași pasiune, neapărat veți avea succese”, le-a spus la final instructoarea.

Următorul curs, care se ține în prezent la ȘSAJ, este Articole lungi.

Acest site folosește cookies

Am înțeles