Studenții și studentele ȘSAJ au beneficiat de un curs de antreprenoriat și modele de afaceri jurnalistice inovatoare
Acum câteva decenii, antreprenoriatul în media părea ceva imposibil, însă dezvoltarea fulminantă a tehnologiilor digitale a schimbat radical paradigma comunicării mediatice, oferind noi căi și oportunități pentru spirite deschise și inventive. Cum să devii jurnalist/ă antreprenor/-are în contextul noilor tendințe media și care sunt căile prin care ai putea s-o faci? – este întrebarea pe care și-au pus-o și la care au găsit răspuns studenții/-tele ȘSAJ în cadrul cursului „Antreprenoriat și modele de afaceri jurnalistice inovatoare”.
Tinerii/-rele de la ȘSAJ și cele trei persoane înscrise suplimentar la curs au aflat de la Daniela Becket, coordonatoare în materie de dezvoltare la „Ziarul de Gardă”, cum funcționează piața media, care sunt cele mai reușite modele de afaceri și care sunt bunele practici din mass-media internațională ce pot fi „împrumutate” de jurnaliștii/-tele debutanți/-te. „Antreprenoriatul este din ce în ce mai mediatizat, însă, pentru fondarea unei afaceri media, e nevoie să te întorci la principiile microeconomice de inovare a unei piețe prin produse viabile din punct de vedere comercial”, a menționat instructoarea.
La sfârșitul cursului, care a fost organizat în premieră la Școală, discipolii/- ele au făcut o analiză competitivă a pieței media locale și au scris un plan de afaceri în vederea lansării unor proiecte jurnalistice de succes.