Managementul media: cum asigurăm succesul unei instituții de presă
Care sunt criteriile și principiile ce pot garanta succesul unei instituții media? Cum organizezi munca într-o redacție și cum gestionezi o echipă de reporteri, cameramani, redactori și editori? Este sau nu mass-media o afacere și cât costă să lansezi un nou portal de știri, un ziar sau o agenție de presă? Acestea și alte subiecte au fost discutate în cadrul primului curs din semestrul II de studii la ȘSAJ – Managementul instituției media.
După mai multe cursuri practice și activități pe teren desfășurate în prima jumătate a anului de studii 2019-2020, studenții/-tele ȘSAJ s-au concentrat pe idei de lansare a afacerilor în mass-media. Cele mai mici detalii legate de business și management media au fost însușite de la managera Alina Radu, directoarea publicației „Ziarul de Gardă”. Viitorii/-toarele jurnaliști/-ste au făcut o analiză a instituțiilor mass-media independente din țară, au văzut ce nișe rămân neacoperite pe piață, au identificat publicul țintă, s-au familiarizat cu varii modele de finanțare, iar la final au scris propriul proiect de la A la Z, nu înainte de a vizita și câteva redacții din Chișinău și a discuta cu managerii acestora. Astfel, tinerii/-rele au vizitat PRO TV Chișinău, unde au avut ocazia să intre în dialog cu Ghenadie Braghiș, directorul Departamentului „Vânzări”, și cu prezentatoarele Sorina Obreja și Patricia Podoleanu, de la care au aflat cum funcționează o redacție de știri a unui post TV, dar și cum o televiziune reușește să se mențină în topul celor mai bune instituții media.
AGORA a fost cea de-a doua redacție la care studenții/-tele ȘSAJ au mers în vizită. Managera Irina Ghelbur le-a povestit calea pe care a parcurs-o echipa pe care o conduce de la fondare până în prezent pentru a dezvolta o afacere de succes. În ultima zi de curs, jurnaliștii de la Ziarul de Gardă le-au vorbit viitorilor colegi/viitoarelor colege despre problemele cu care se confruntă și le-au oferit o serie de sfaturi referitoare la un management eficient.